Taniej zapobiegać niż naprawiać
Uszkodzenie paska rozrządu to najczęstsza przyczyna poważnych i bardzo kosztownych awarii silnika. Sprawdź jak zapobiegać i jak poznać awarie.
Dlaczego pasek rozrządu zawodzi?
– miał kontakt z olejem wyciekającym z silnika albo kiedy z powodu usterki (na przykład
awarii pompy wody) poddany był obciążeniom znacznie przekraczającym wartości przyjęte
przez konstruktora,
– „ze starości” lub na skutek zmęczenia materiału,
– w wyniku zużycia rolek i łożysk, które nie obracają się dostatecznie lekko.

Ilona Polasik Dończewska

Uniknij wymiany silnika
Uszkodzenie paska rozrządu zawsze kończy się poważnymi konsekwencjami. Gdy nastąpi jego zerwanie w wielu przypadkach uszkodzeniu ulega silnik – zwykle dochodzi do wygięcia zaworów. Może to skutkować koniecznością generalnego remontu lub wymianą głowicy. Na dodatek może okazać się, że silnik po naprawie głowicy nie pracuje tak dobrze, jak przed awarią, a wtedy konieczna jest wymiana całego silnika!
Kontrolę i ewentualną wymianę paska lub innych elementów rozrządu warto powierzać tylko doświadczonym fachowcom i wykorzystywać oryginalne części, by służył długo i bezawaryjnie. To się opłaca!
