rozrząd VW – Konarzewski
  • Wymiana rozrządu

    Zadbaj o swojego Volkswagena

Taniej zapobiegać niż naprawiać

Uszkodzenie paska rozrządu to najczęstsza przyczyna poważnych i bardzo kosztownych awarii silnika. Sprawdź jak zapobiegać i jak poznać awarie.

Dlaczego pasek rozrządu zawodzi?
– miał kontakt z olejem wyciekającym z silnika albo kiedy z powodu usterki (na przykład
awarii pompy wody) poddany był obciążeniom znacznie przekraczającym wartości przyjęte
przez konstruktora,
– „ze starości” lub na skutek zmęczenia materiału,
– w wyniku zużycia rolek i łożysk, które nie obracają się dostatecznie lekko.

Ilona Polasik Dończewska
Ilona Polasik Dończewska
Asystentka Serwisu Volkswagen

Uniknij wymiany silnika

Uszkodzenie paska rozrządu zawsze kończy się poważnymi konsekwencjami. Gdy nastąpi jego zerwanie w wielu przypadkach uszkodzeniu ulega silnik – zwykle dochodzi do wygięcia zaworów. Może to skutkować koniecznością generalnego remontu lub wymianą głowicy. Na dodatek może okazać się, że silnik po naprawie głowicy nie pracuje tak dobrze, jak przed awarią, a wtedy konieczna jest wymiana całego silnika!
Kontrolę i ewentualną wymianę paska lub innych elementów rozrządu warto powierzać tylko doświadczonym fachowcom i wykorzystywać oryginalne części, by służył długo i bezawaryjnie. To się opłaca! 

Zobacz gazetkę

Oferty specjalne

Schowek (0)
Schowek (0)
zwiń

    Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".